CSAK EGY MOSOLYÉRT

 2019.05.13 09:32

smile-mosoly.png Az internet közösségi oldalai adat és információ tengerében időnként felbukkannak kedves, megmosolyogtató hírek is. Az alább olvasható szösszenetek ebbe a csoportba tartoznak

Közgazdaságtan

Franciaországi, kis hegyvidéki szállodába érkezik egy orosz turista, és megkérdezi van-e üres szoba kiadó, és letesz egy 100 euróst a pultra.

A szálloda tulajdonosa megörült, mert mostanában igen pangott az üzlet, és a legjobb szoba kulcsát adta a vendégnek. aki el is indult fölfelé a lépcsőn, hogy elfoglalja a szobát.

A tulaj fogta a 100 euróst, átrohant a henteshez, kifizetni az előző heti adósságát, és visszament a szállodába.

A hentes fogta a 100 eurót és elrohant a gazdához, hogy kifizesse a hitelbe kért disznót és visszament a boltjába.

A gazda rohant Jennyhez, a helyi örömlányhoz, hogy kifizesse annak szolgálatait, és ment vissza a farmjára.

Jenny rohant a szállodába, hogy kifizesse a múlt héten kivett szobák árait, és letette a 100 euróst a pultra.

Ebben a pillanatban jön le a lépcsőn, és megy a pulthoz az orosz turista és közli, hogy a szoba nem felel meg és visszakéri a 100 euróst és ezzel elment.

Tulajdonképpen senki nem csinált semmit, és mégis mindenki kifizette az adósságát!

 

 

Tudni kell szépen idősödni

 

Ha lehet, kerüljétek az orvosokat, fogorvosokat, reumatológusokat, kardiológusokat, urológusokat, de legjobban a patológusokat.

Soha ne add fel!

Az ember apránként hal meg. Amivel felhagysz, azzal egy darabot odavetettél magadból az enyészetnek

Soha ne felejts el nevetni! A nevetés a legjobb megelőzés minden betegség ellen. Az ember néha ügyetlen és butaságokat csinál. Kész egyszemélyes kabaré. Ingyen röhöghetsz magadon.

Soha ne mondj le semmiről! Engedd át magad az örömnek! Ha kívánsz valamit, szerezd meg. Pénzbe kerül? Na és? Spóroltál eleget életedben, a vágyad meg már úgysem egy luxusjact. Azt a fél kiló epret vagy azt az üveg jó bort tedd magadévá lelkiismeret-furdalás nélkül!

Soha ne csak a holnapra tervezz! Legyenek hosszú távú terveid! Ez nem pénzkérdés!

Nyaralj ott, ahol élsz! Az emberek vagyonokat fizetnek azért, hogy turista szemével nézzék meg a városodat. Nézd meg Te is, neked ez szinte ingyen van!

Használd ki a lehetőséget és vonatozz egyet évente! Ne feledd, mindig találsz új dolgokat!

Soha ne gondold, hogy az élet igazságtalan! Ne hidd, hogy neked több járt volna, ám ha mégis, akkor ma már mindegy?! Ezt dobta ki a gép. Vond meg a vállad, és szedd össze a szép perceket, a lélekemelő pillanatokat és emlékezz azokra,, akiket szerettél! Szeresd az életet, mert csak így távozhatsz nyugodt méltósággal egyszer, a remélhetőleg távoli jövőben! Aztán újjászületünk. Remélhetőek nem hangyának, mert az strapás…

 

 

Múlt és jelen

“Az amerikai vonatok nyomtávja (a sínek közötti távolság) pontosan 143,5 cm (4 láb és 8,5 inch). De vajon mi az oka annak, hogy ezt a távolság pont ekkora lett? Mi olyan vonzó ebben a számban? A válasz meglehetősen egyszerű és könnyen kitalálható: az USA-beli nyomtáv pontosan megegyezik az Angliában használatos nyomtávval, mivel az első vonatokat angliai bevándorlók kezdték építeni az Újvilágban.

Na jó, de ettől a kérdés még kérdés marad. Most azt kell megválaszolnunk, hogy Angliában miért lett 143,5 cm a nyomtáv. Azért, mert az első vonatokat Angliában azon tervek és sablonok szerint készítették, amelyeket a hintók és kocsik gyártására is használtak.

Így hát felmerül a kérdés, hogy a hintók és kocsik nyomtávja miért lett pont 143,5 cm? A válasz megint nagyon logikus: ha más lett volna a nyomtáv, akkor ezek a járgányok nagyon hamar tönkrementek volna az angliai kőutakon, mivel azokban, pont ilyen távolságra, volt két vájat, melyeket a régebben ott járt kocsik vájtak ki.

Nem meglepő azonban, hogy az Angliában található kőutakat, szinte egytől egyig, az ókori Róma építtette. A kőutakba vájt vájatokat, pedig az első római kocsik és harci szekerek vájták. Már az ókori rómaiak is szabványok szerint építették az utakat és a harci szekereket, ezért aztán mind ugyanakkora lett, ami a vájatok távolságának egyformaságát is maga után vonta. A vájatok aztán évszázadokon keresztül kényszerítették az utókor járműtervezőit az ősi szabvány betartására.

A tanulság tehát, hogy ezek után, ha azt kérdezed, hogy ki a fene rittyentette ezt vagy azt a számot (pl. 143,5 cm), még az is lehet, hogy pont rátapintottál a valóságra: a római kocsik távolsága ugyanis pont azért lett akkora amekkora, hogy két ló hátsója kényelmesen elférjen egymás mellett a kocsi előtt. Megvan tehát a válasz! Római lovak fara szülte ezt a különleges számot.

Ha pedig már eléggé izgalomba jöttél attól, hogy birtokába jutottál a modern világ egyik nagy titkának, még egy adalék. Bizonyára láttad már azt a két vastag rakétát az amerikai űrrepülők oldalán, felszállás közben. A nevük Solid Rocket Boosters – SRB. Ez a két rakéta hajtja fel az űrbe az űrhajót. A rakétákat a Utahi “THIOKOL” gyárban gyártják és tervezői sokkal, de sokkal vastagabbra szerették volna csinálni. A probléma csupán az volt, hogy a rakétákat vonaton kellett a kilövőállomásra szállítani. A vonat pályája néhány olyan szűk alagúton keresztül vezet, hogy a sínek épphogy elférnek benne. Ezért aztán a rakéta sem lehetett szélesebb, mint a nyomtáv.

Így esett meg, hogy a világ egyik legfejlettebb technológiájával gyártott rakétájának a szélességét két római ló hátsójának egymástól való távolsága határozta meg.”