Tanács főnököknek

 2017.07.27 11:52

fonok_1.jpg
Azt mondják, a csúcson lenni magányos dolog. A beosztott nem a főnök terapeutája, ezt sosem szabad elfelejteni, bármilyen szintű menedzseri pozícióban is legyen az ember. Íme tíz mondat – az amerikai Forbes szedte össze –, ami megfontolt főnökök száját soha nem hagyja el.

1. Ha a csapatodban valakivel problémák vannak, arról soha ne beszélj a többieknek! Ha szeretnéd, hogy valaki segítsen az illetőnek, akkor se úgy add elő, hogy „eltelt két hónap, és X. még mindig nem vette fel a tempót. Látom, hogy küszködik, de nem biztos, hogy meg tudja csinálni, segítenél neki?”. Egyszerűen csak kérd meg az egyik kollégát, hogy az adott feladatba segítsen be. Ezzel sokkal kisebb terhet raksz rá, és X. problémái sem tartoznak rá.

2. Soha ne mondd el az embereidnek, hogy mennyit keresnek a többiek!

3. Ne áruld el, ha épp más munkahelyet keresel, bármennyire is kikívánkozik belőled!

4. Soha ne beszélj arról, hogy te hogy viszonyulsz a főnökeidhez, vagy a veled egy szinten álló kollégáidhoz! Spekuláljon mindenki, amit akar, de te ne fedd fel, hogy kit tisztelsz vagy kivel vannak konfliktusaid.

5. Ne beszélj a saját karriercéljaidról, fizetésemelési vágyaidról, vagy hogy hová akarsz eljutni a céges hierarchián belül! Ilyen dolgokba nem illendő bevonni az embereidet.

6. Bizalmas információkat egyik beosztottaddal se ossz meg, olyasvalakivel sem, akiben jobban bízol a többieknél. Ez mindig visszaüt.

7. Soha ne beszélj a kollégákkal más kollégák magánügyeiről! A pletykálkodás csak bizalmatlanságot szül az embereid között.

8. Soha ne mondd azt, hogy nem vagy megelégedve a beosztottjaiddal, mint egy csapattal! Ha általánosítasz, le fognak írni, és nem figyelnek majd rád. Ha vezetőként valóban az egész csapattal elégedetlen vagy, akkor nézz inkább a tükörbe! Egy-két dolgot valószínűleg rosszul csinálsz.

9. Soha ne mondd azt, hogy utálod a munkádat! Hogyan érezhetnének veled együtt? Te vállaltad el a munkát, nem mondtál még föl – ki tisztelne olyan főnököt, aki nem szereti, amit csinál?

10. Soha ne mondd azt az embereidnek, hogy nem ismer el téged a cég, hogy kizsákmányol vagy nem értékeli a munkádat! Menedzsernek lenni azt jelenti, hogy a mellőzéseket és a konfliktusokat egyedül kell megoldanod, a beosztottjaid segítsége nélkül. Hagyd őket békén, nekik is megvan a maguk baja!

Forrás: Internet 2017. július 03.